Bejegyzések e-kereskedelem címkével

A távértékesítés új szabályai – fontos változások a forgalmi adózásban
2021. június 3. Adó

A távértékesítés új szabályai – fontos változások a forgalmi adózásban

2021. július 1-jétől gyökeres változások lesznek a távértékesítés, valamint az online kereskedelem áfa-szabályozásában. Az új rendszer egyszerűsítést és kevesebb adminisztrációs terhet hoz a külföldi piacokra eddig a bonyolult szabályrendszer miatt belépni nem kívánó vállalkozások számára, valamint egységesen rendezi online felület közbeiktatásával történő értékesítéseket is. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor kellemetlen meglepetések érhetik azokat, akik megszokták, hogy olcsón rendelnek apróságokat távoli országokból.

2021. február 23. Adó

EY: újdonság a NAV célkeresztjében

Idén is közzétette ellenőrzési tervét a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), amelyből kiderül, mely területekre fókuszál vizsgálatai során: az elmúlt évekhez képest újdonság, hogy előtérbe kerül a határon átnyúló adókedvezmény igénylések ellenőrzése is – hívják fel a figyelmet az EY szakértői.

Rekordfélév az online piactéren – infografika
2020. szeptember 11. Cégvilág

Rekordfélév az online piactéren – infografika

Több mint harmadával bővült a hazai e-kereskedelem forgalma az idei első félévben; ezen belül a napi fogyasztási cikkeknél egészen kimagasló bővülést mértek. A további tempót nagyban befolyásolhatja, milyen súlyos lesz a koronavírus-járvány második hulláma. Az InfoTandem infografikája.

2020. május 12. Cégvilág Koronavírus

Koronavírussal kapcsolatos fogyasztóvédelmi ellenőrzések

A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a koronavírus járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak.

ÁSZ: foglalkozni kell a digitális kereskedelem megadóztatásával
2020. május 8. Adó

ÁSZ: foglalkozni kell a digitális kereskedelem megadóztatásával

Meg kell újítani az e-kereskedelem adózással, fogyasztóvédelemmel és informatikai biztonsággal összefüggő jogszabályi környezetét az Európai Unióban és Magyarországon, ugyanis hosszú távon az internetes értékesítés tartós növekedésére lehet számítani, ami egyet jelent az elektronikus fizetési rendszerek, a logisztikai szolgáltatások és a szállítmányozási ágazat fejlesztésével – olvasható az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elemzésében.

A koronavírus járvány nyertese az e-kereskedelem?
2020. május 7. Cégvilág Koronavírus

A koronavírus járvány nyertese az e-kereskedelem?

Miközben a gazdaság szinte teljesen leállt, a koronavírus miatt kialakult helyzet sebességváltásra késztette az online kereskedelmet. Az új vásárlók megjelenése és a karácsonyi szezont idéző csomagszámok vajon meddig tartják lendületben az e-kereskedelmi piacot és hogyan reagáltak a helyzetre a kereskedők? – e kérdéssel is foglalkozik a GKI Digital friss online kiskereskedelmi gyorsjelentése.

2020. február 18. Adó

Új áfaszabályokat fogadott el az uniós tanács

Az Európai Unió gazdasági és pénzügyi tanácsa (Ecofin) új szabályozásokat fogadott el a határokon átnyúló e-kereskedelem területén elkövetett áfacsalások felderítésének megkönnyítésére, emellett egyszerűsített a kisvállalkozások áfaszabályain is; az új jogszabályok 2024-től, illetve 2025-től hatályosak.

Fekete péntek helyett fekete november?
2019. november 28. Cégvilág

Fekete péntek helyett fekete november?

2019-ben a magyar webáruházak nem várták meg a Black Friday hivatalos, november 29-i dátumát, és a vásárlók sem vártak a kifejezetten ehhez az eseményhez kapcsolódó akciókra, korábban elkezdték a beszerzéseket. Az e-kereskedelem csúcsszezonja a korábbi évekhez képest korábban, már november elején elkezdődött, az egész hónapra vetítve 75-80 milliárd forintos online forgalom várható – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index című kutatássorozat idei negyedik jelentéséből.

Koncentrálódik a hazai e-kereskedelem
2019. március 21. Cégvilág

Koncentrálódik a hazai e-kereskedelem

Egyesül a magyar Extreme Digital Zrt. és a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó eMAG magyarországi leányvállalata, amivel a közép-európai régió egyik meghatározó e-kiskereskedelmi vállalata jön létre budapesti központtal – közölte az Extreme Digital.

2018. december 18. Cégvilág

A karácsony közeledtével felpörög az online vásárlás

A hazai webshopok éves forgalmuk 35-37 százalékát realizálhatják ebben az időszakban. Az év végi hajrá azonban nem ér véget az ünnepekkel, hiszen kezdetét veszi a termékek cseréjének, visszaküldésének időszaka, az Egyesült Államokban például tavaly az interneten vásárolt áruk csaknem 30 százalékát vitték vissza az üzletekbe – írja közleményében a Deloitte.