Rákaptak a webshopokra a magyarok
Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.
Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.
Az e-kereskedelemben eladott termékek áfa vonzatát az átvétel időpontja és a számlán szereplő kibocsátási határidő befolyásolja – írja az RSM Blog.
2021. július 1-jétől uniós szinten módosulnak a webshopokra vonatkozó szabályok. A webshopon keresztül értékesítőknek érdemes előre felkészülniük, hogy a legoptimálisabb módon tudjanak értékesíteni és ezt adminisztrálni. A helyes üzleti modellel a vállalkozások egyrészt adómegtakarítást érhetnek el, másrészt csökkenthetik az adminisztratív terheket. Ellenkező esetben a webshopok kockázatot futnak, és jelentős adóbírságokra is számíthatnak.
Van cégének webshopja? Akkor érintik a 2021 július 1-jén életbe lépő, webshopok adózására vonatkozó változások. A weben is értékesítő vállalkozásoknak érdemes átgondolniuk működésüket, különösen akkor, ha nemzetközi szinten, külföldi vevők felé értékesítenek. A változások között vannak a webshopokat segítő, de a működést nehezítő szabályok is.
Június hónapban a NAV kiemelten ellenőrzi a székhelyszolgáltatókat. A munkahelyi, üzemi étkeztetést 27 % áfa terheli.