Csaló webshopokra figyelmeztet a Feosz
A szépséghibásként hirdetett termékekhez kapcsolódó megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (Feosz).
A szépséghibásként hirdetett termékekhez kapcsolódó megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (Feosz).
Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.
Az e-kereskedelemben eladott termékek áfa vonzatát az átvétel időpontja és a számlán szereplő kibocsátási határidő befolyásolja – írja az RSM Blog.
2021. július 1-jétől uniós szinten módosulnak a webshopokra vonatkozó szabályok. A webshopon keresztül értékesítőknek érdemes előre felkészülniük, hogy a legoptimálisabb módon tudjanak értékesíteni és ezt adminisztrálni. A helyes üzleti modellel a vállalkozások egyrészt adómegtakarítást érhetnek el, másrészt csökkenthetik az adminisztratív terheket. Ellenkező esetben a webshopok kockázatot futnak, és jelentős adóbírságokra is számíthatnak.
Van cégének webshopja? Akkor érintik a 2021 július 1-jén életbe lépő, webshopok adózására vonatkozó változások. A weben is értékesítő vállalkozásoknak érdemes átgondolniuk működésüket, különösen akkor, ha nemzetközi szinten, külföldi vevők felé értékesítenek. A változások között vannak a webshopokat segítő, de a működést nehezítő szabályok is.
Június hónapban a NAV kiemelten ellenőrzi a székhelyszolgáltatókat. A munkahelyi, üzemi étkeztetést 27 % áfa terheli.
Márciusban a nyers adat szerint 1,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 2,0 százakkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakihoz képest, ezen belül az internetes kiskereskedelem volumene 61,8 százalékkal bővült.
Magyarországon az online divatüzletek 2020-as, 240 milliárd forintos forgalma 21 százalékkal 290 milliárd forintra nőhet az idén, részesedésük a divatpiacon a 2020-as 17,5 százalékról 20 százalékra emelkedhet 2023-ra.
A nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak segít elindulni a digitalizáció útján a FlyBuilt: a magyar startup weboldalt és webshopot tervez 20 cégnek.
Az online kereskedelem forgalma tekintetében, az utolsó negyedévre a GKI Digital és az Árukereső.hu összességében, 25-30 százalékos növekedéssel számol, amivel az év egésze is 30 százalékos növekedés fölé kerülhet, amely kétszerese a tavalyi év bővülési ütemének.
Az internetes kereskedelem látványos bővülésére a hatóságok is odafigyelnek, a hazai online üzleteknek így egyre bonyolultabb jogszabályokkal kell megküzdeniük – hangzott el a digitális értékesítési csatornák jogi kihívásairól szóló EY-rendezvényen. Az óvatlan piaci szereplők akár milliós büntetéseket is kockáztatnak, miközben akár növekvő bevételt és alacsonyabb költségeket is elérhetnének a fokozott jogi támogatással.
Nehezen tudnak megfelelni a jogszabályoknak, gyakran milliós büntetéseket kockáztatnak hazai online üzletek százai – hangzott el az EY konferenciáján. Egy hamarosan életbe lépő uniós direktíva további kihívás elé állíthatja az e-kereskedelmi szektor szereplőit.
Az Európai Unió rendelete értelmében a tagországok online kereskedői december 3-tól nem alkalmazhatnak állampolgárság, lakóhely, illetve letelepedési hely szerint különböző árakat, értékesítési és fizetési feltételeket – hívja fel a figyelmet a Taylor Wessing nemzetközi ügyvédi iroda.