A foglalkoztatási támogatások részletszabályai


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A foglalkoztatási törvény módosítása tavaly év végén egységesítette a foglalkoztatási támogatási rendszert, megszűntek a több jogszabályban párhuzamosan szabályozott támogatások. A módosítás elsősorban a munkabér és járulékainak megtérítésén alapuló támogatásokat érintette, ezekhez kapcsolódóan a 3/2007. (II. 9.) SZMM rendelet több, a foglalkoztatási támogatásokhoz kapcsolódó végrehajtási rendeletet módosított.

A megváltozott jogszabályok:

  • a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról, valamint a Munkaerőpiaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásról szóló 6/1996. (VII. 16.) MüM rendelet,
  • a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatás megállapításának részletes szabályairól szóló 15/2005. (IX. 2.) FMM rendelet,
  • az álláskeresőként való nyilvántartásba vételről, a nyilvántartásból való törlésről, valamint az álláskeresési megállapodásról szóló 18/2005. (X. 18.) FMM rendelet,
  • a munkaerőpiaci szolgáltatásokról, valamint az azokhoz kapcsolódóan nyújtható támogatásokról szóló 30/2000. (IX. 15.) GM rendelet.

A foglalkoztatási támogatásokon belül változtak a képzési támogatás és a vállalkozóvá válás támogatási feltételei. Bértámogatás csak a hátrányos helyzetű, illetve a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásához nyújtható, de megmaradt a munkaerőpiaci program keretében folyósítható bérköltség-támogatás is. Az igénylés részletes feltételeit tartalmazza a módosított rendelet. Új lehetőség az erre vonatkozó uniós rendelet alapján megállapítható regionális beruházási támogatás.

A megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató cégek támogatást igényelhetnek a munkahelyi segítők foglalkoztatásához is.

Az új szabályokat a 2007. január 1-jét követően benyújtott támogatási kérelmek elbírálásakor már alkalmazni kell.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 28.

Május 31. – több mint háromszázezer vállalkozást érintő határidő

Az elmúlt három évet vizsgálva, rendre közel negyedmillió vállalkozás nyújtja be a pénzügyi beszámolóját májusban az OPTEN adatai szerint. Év elejétől május végéig jellemzően 5 cégből 4 leadja a beszámolóját. A pénzügyi beszámolóra vonatkozó határidő elmulasztása komoly szankciókkal járhat.

2024. május 28.

Csoportos társaságiadó-alany tagjainak nyilatkozata a jövedelem-(nyereség-)minimumról

„A”, „B” és „C” társaság 2023. január 1-je óta csoportos társaságiadó-alanyként működnek, a csoportkép-viselői feladatokat „C” társaság látja el. A 2023-as adóévről szóló bevallás összeállítása során merült fel az a kérdésünk, hogy a csoportos társaságiadó-alanynak kell-e alkalmaznia a jövedelem-(nyereség-)minimum szabályokat, vagy azokat a csoporttagoknak kell figyelembe venniük az egyedi adóalap megállapítása során. A 2329 jelű nyomtatvány NY-01-es lap 30. sorában a csoportképviselő kinek (mely adózónak) a vonatkozásában nyilatkozik a jövedelem-(nyereség-)minimum szabályok alkalmazásáról?