Félév haladék a légitársaságoknak a késés miatti kártérítés bevezetésére


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Fél év türelmi időt adott kedden az Európai Bizottság a légitársaságoknak és az uniós országoknak az utasoknak járó kártérítések ügyében. Két év óta joguk van pénzbeli kompenzációra azoknak, akiket kár ért repülőjáratok késése vagy törlése miatt, kivéve a rendkivüli helyzeteket, mint például az ítéletidő.

A kártérítés összege akár 600 euró is (csaknem 150 ezer forint) lehet, a távolságtól függően, amennyiben a járatot törlik, vagy az utas azért nem jut fel a gépre, mert a légitársaság több helyet adott el.

Az EU-előírás értelmében a rövid távú járatokon 2 órás késés, közepes járaton 3 órás, hosszú távú járaton 4 órás késés esetén az utasnak ételt kell kapnia, sőt, ha kell, szállást és továbbutazási lehetőséget kell biztosítáni a számára.

Az Európai Bizottság vizsgálata szerint az utasokat gyakran nem tájékoztatják jogaikról. A kártérítési előírás 2005. februári életbe lépésétől 2006 szeptemberéig 18 ezer utas tett panaszt, de csak az esetek 14 százalékában kapott az utas kártérítést.

A Bizottság a következő hat hónap alatt rendszeresen ellenőrzi, hogy a légitársaságok késések esetén tájékozatják-e az utasokat a jogaikról, és fizetnek-e kártérítést. Ha fél év múltán nem javul a helyzet, akkor a Bizottság azokhoz a jogi eljárásokhoz folyamodik, amelyeket az EU-s szabályok megsértése esetén alkalmazhat – hívta fel a figyelmet a Bizottság.

Forrás: Uno


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.