Indul az elektronikus NYENYI adatszolgáltatás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Országos Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság tájékoztatót tett közzé a 2006-os NYENYI adatszolgáltatás elektronikus ügyintézés keretében történő teljesítéséről.

Eszerint az 1997. évi LXXXI. törvény 3. § (4) bek. e) pontja, valamint a 168/1997. (X. 6.) Korm. rendelet 88/A. §-a értelmében a NYENYI lappal kapcsolatos adatszolgáltatás elektronikus ügyintézés keretében is benyújtható. 2007. január elsejétől a kötelezettséget a nyilvántartásra kötelezett megbízása alapján az adózás rendjéről szóló törvény szerinti meghatalmazottja, illetve képviselője is teljesítheti. Ennek érdekében az Ügyfélkapu hozzáféréssel rendelkező meghatalmazott, képviselő személyazonosító adatait az ONYF honlapjáról letölthető nyomtatványon be kell jelenteni.

Bejelentőlap letöltése

A bejelentőlapot és a meghatalmazás eredeti példányát az illetékes regionális nyugdíjbiztosítási igazgatási szerv részére az adatszolgáltatást megelőző 30 napon belül kell megküldeni. A meghatalmazott a foglalkoztatói NYENYI programot az ONYF internetes honlapjáról, a program működéséhez szükséges azonosítói állományt pedig az ONYF elektronikus ügyintézési rendszerének (Dokumentum Kapu rendszer) erre a célra kialakított funkciójától töltheti le, amely várhatóan március végétől lesz elérhető a rendszerben.

Maga az adatszolgáltatás a NYENYI program által előállított export állomány Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszeren keresztüli feltöltésével valósul meg. Az adatbefogadási funkciót azonban várhatóan csak az április 30-i határidő előtt két héttel állnak majd az ügyfelek rendelkezésére.

A NYENYI lap beérkezéséről a központi rendszer e-mailben érkeztető számot is tartalmazó visszaigazolást küld. Az adatok befogadásáról, illetve visszautasításáról (hibás adattartalom, érvényes meghatalmazás hiánya) a foglalkoztató, a meghatalmazott (pl. könyvelőiroda) és az adatszolgáltatást teljesítő személy elektronikus értesítést kap. Az adatbefogadással kapcsolatos konkrét adatokat tartalmazó PDF állományokat a Dokumentum Kapu rendszeren keresztül tudja a Bejelentő lapon megjelölt, Ügyfélkapu hozzáféréssel rendelkező személy megtekinteni


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.