Részleges adóamnesztiát tervez a brit kormány


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Részleges adóamnesztiával próbálja megcsapolni a külföldre menekített jövedelmeket a brit kormány. A Financial Times keddi számában közölt értesülés szerint a brit adó- és vámhivatal – Revenue and Customs – engedményekkel és fenyegetésekkel vegyes ösztönző csomaggal igyekszik hazacsábítani az adózás elől külföldi számlákra mentett pénzeket.

A londoni üzleti napilap szerint a fő ösztönző elem az lesz, hogy a várhatóan nyár elejétől őszig tartó amnesztia-időszakban a tőkéjüket hazatelepítőknek a kimenekített jövedelem után járó, meg nem fizetett adó legfeljebb 10 százalékát kell csak büntetésként befizetniük, jóllehet eltitkolt jövedelmek esetén az adóbírság a meg nem fizetett adóösszeg 100 százalékáig terjedhet. Az elmaradt adót mindazonáltal – kamataival együtt – teljes egészében meg kell fizetni.

A fenyegető elem az, hogy ha a vétkesek nem vallják be maguktól az adó elől eddig külföldre menekített tőkéjüket, a büntetés a meg nem fizetett adó 30 százalékánál kezdődik, és adott esetben ennél is sokkal magasabb lehet.

A brit törvények a devizakorlátozások 1979-es eltörlése óta nem tiltják külföldi bankszámlák vezetését, de ezek kamatjövedelmét is be kell vallani az adóhivatalnak.

A brit kormány mindazonáltal nem bízza egyedül az adóalanyokra az együttműködést: kötelezte az öt legnagyobb brit bankot – a Barclayst, az HSBC-t, az HBOS-t, a Royal Bank of Scotlandet és a Lloyds TSB-t -, hogy szolgáltassanak információt a külföldi fiókjaikban számlát vezető ügyfeleikről. A bankok levélben fogják értesíteni ezeket az ügyfeleiket arról, hogy adataikat kiadták az adóhivatalnak, áll a keddi Financial Timesban. Becslések szerint csak ennek az öt nagybanknak a külföldi fiókjai 1,75 milliárd fontnyi (680 milliárd forint), brit adóalanyok által vezetett betétet kezelnek.

Forrás: PrivátBankár


Kapcsolódó cikkek

2024. május 27.

NAV-Figyelő 21. hét: Változott a jegybanki alapkamat, adó-amnesztia, üzemanyagárak

A NAV útmutatót adott ki az utólagos részesedésbejelentéssel kapcsolatban, amelyben a leggyakrabban felmerülő kérdésekre kívánt válaszolni az adóamnesztia kapcsán. Továbbá változott a jegybanki alapkamat és az adóhatóság meghatározta a júniusi üzemanyagárakat is – derül ki a NAV-Figyelő eheti számából.

2024. május 27.

Év végi záráshoz, év eleji nyitáshoz kapcsolódó teendők a társasági adóban

A számviteli beszámoló és az annak adatain alapuló társaságiadó-bevallás elkészítése az egyik legfontosabb olyan feladat, amely egy üzleti év zárásához kapcsolódik. A társaságiadó-kötelezettség szempontjából az üzleti év utolsó napjának több szempontból is relevanciája van: gondoljunk csak azokra az adóalap-korrekciókra, amelyek olyan számviteli tételekhez kapcsolódnak, amelyeket év végén számol el egy gazdálkodó. Emellett az év vége egyben lehetőségeket is nyújt az adózás tervezéséhez, egy esetleges adózási-módváltás megfontolásához. Nem utolsósorban az év vége sok szempontból olyan határidőt is jelent, amelyre indokolt kiemelt figyelmet fordítani. A zárás mellett természetesen a nyitás során, a következő év kezdeti időszakában is számos feladat jelentkezhet, különösen a mérlegkészítés, illetve a társaságiadó-bevallás benyújtása határidejéig bezárólag. Ezek a feladatok adózótól függően rendkívül változatosak, így kimerítő listát lehetetlen adni. Az Adó szaklap írása azokat a jellemzően előforduló, megfontolásra érdemes szabályokat, teendőket emeli ki, amelyek az adózók széles rétegét érinthetik.

2024. május 24.

Az Európai Tanács új szabályokról állapodott meg a forrásadó-eljárásokra vonatkozóan

A Tanács megállapodásra jutott a kettős adóztatás alóli mentességre irányuló gyorsabb és biztonságosabb eljárásokról, amelyek hozzá fognak járulni a határokon átnyúló befektetések fellendítéséhez és az adóvisszaélések elleni küzdelemhez. Az úgynevezett FASTER-kezdeményezés célja, hogy a forrásadó-eljárásokat biztonságosabbá és hatékonyabbá tegye az EU-ban a határokon átnyúlóan működő befektetők, a nemzeti adóhatóságok és a pénzügyi közvetítők, például a […]