A közvetett adózás rendszere a Dél-afrikai Köztársaságban (6. rész)
A Dél-afrikai Köztársasság a kontinens egyik legerősebb gazdasága. Az ország különleges áfarendszerét ismertetjük.
Kapcsolódó termékek: Adózási kiadványok, Adó Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A környezetvédelmi elképzelések szerint több millió autót sújtanának büntetőadóval, ha azok nem teljesítik a gyártók által vállalt kibocsátási értékeket – írja a Népszabadság.
A 2009 szeptemberében életbe lépő Euro 5-ös szabályok teljesítése autónként 600 eurós, a 2014-re tervezett Euro 6-os további 900 eurós többletet jelentenének, a dízel-teherautókat és -buszokat hatezer euróval drágíthatják a környezetvédelmi szabályoknak megfelelő üzemanyag-adagolók és szűrők. Ettől persze még messze vagyunk, de az biztos, hogy tartani kell az értékeket. Már ha sikerül, mert egyelőre úgy néz ki, hogy az ACEA-tagok (Európai Autógyártók Szövetsége) nem teljesítik az 1995-ben felvállalt értékeket, legalábbis a környezetvédelem területén.
A terv szerint 2008-ban már csak olyan autókat gyártanának, melyek átlagban 140 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként. Szakértők szerint erre nincs esély, időarányosan nem teljesíthetők a vállalások, mert jelenlegi átlagérték meghaladja a 161 grammot. Műszakilag megoldható lenne, de a további költségeket a gyártók nem vállalják, és a stagnáló piacon nem merik a vevőkre hárítani.
Az Európai Bizottság szankcióként adóemelést is kilátásba helyezett, ez pedig fogyasztókat is érintené. A 2015-ig szóló tervezet szerint évi háromezer euró többletadóval büntetnék azokat a típusokat, melyek kilométerenként 200 grammnál több szén-dioxidot bocsátanak ki, a radikálisabb változatban egyszerűen kitiltanák azokat a közlekedésből. Ez minden második járművet érintene.
AZ EU nemcsak a motorok és a szűrőrendszerek tökéletesítésével, hanem általános sebességkorlátozással is tisztítani akarja a levegőt. A jelenlegi tempólimitek 10-20 km/órával történő leszállítása nemcsak a károsanyag-kibocsátást, hanem a balesetek számát is jelentősen csökkentené. A közlekedés biztonságát szolgálná a gyári karosszériától jelentősen kiugró, utólag felszerelt légterelők és keréktárcsák szigorúbb szabályozása. Ezekről már kész a szabálytervezet, a bevezetésről később döntenek.
Forrás: Pénzcentrum
A Dél-afrikai Köztársasság a kontinens egyik legerősebb gazdasága. Az ország különleges áfarendszerét ismertetjük.
A tanulási időszakban a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara rendezvénye mindenre választ ad, amit a rendszerről tudni kell!
Sokan azt hiszik, hogy a tőkepiaci ügyletekből és kriptovalutákból származó jövedelem, különösen, ha külföldről származik, könnyen elrejthető az adóhatóság elől. Érdemes azonban tudni, hogy a külföldi bankoknál és befektetési szolgáltatóknál vezetett értékpapírszámláról és pénzforgalmi számláról több mint 100 országból kap a NAV tájékoztatást információcsere keretében. Szintén érdemes mérlegelni, hogy az ellenőrzött tőkepiaci ügyletekből, és kriptovalutából jövedelmet szerzők a NAV ellenőrzések célkeresztjében vannak a NAV 2024-es ellenőrzési terve szerint – foglalja össze a Niveus Consulting Group.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!