Több alkalommal érkeztek, hosszabb időt töltöttek itt és jóval többet költöttek a Magyarországra érkező külföldiek 2019 harmadik negyedévében, mint egy évvel azelőtt. A költési toplistát a Németországból érkezők vezetik. Az InfoTandem infografikája.
Erős főszezont produkált az idén a hazai idegenforgalom, legalábbis ami a beutazásokat illeti. A külföldi látogatók 2019. III. negyedévében kereken 22 millió alkalommal jöttek Magyarországra, ami a Központi Statisztikai Hivatal összesítései szerint 5,1 százalékos bővülésnek felel meg az előző év hasonló időszakához képest. Ráadásul nem csak gyakrabban, hanem hosszabb időre is érkeztek hozzánk: itt eltöltött idejük 9,3 százalékkal, 52 millió napra bővült, amivel a beutazók átlagos tartózkodási ideje 2,3-ról 2,4 napra emelkedett. (Ezen belül a több napra érkezőké 5,3 napról 6,2 napra kúszott fel.) Ami pedig nemzetgazdasági szempontból talán a legfontosabb, a költésük még ennél is nagyobb mértékben, folyó áron 15 százalékkal gyarapodott, aminek nyomán összességében 835 milliárd forintot hagytak az országban.
Árnyalja a képet, hogy az erősödés főként az egynapos utazásoknak köszönhető, amelyek száma 9,7 százalékkal szaporodott, ellenben a többnapos utakéval, ahol 5,7 százalékos zsugorodást regisztráltak. A 16 millió egynapos utazás zömmel magánjellegű volt, kis hányada számított csak üzletinek. Többségük – 55 százalékuk – valójában csak átutazás volt, 18 százalékuknál pedig a vásárlás volt a cél. Egynapos útra jellemzően a szomszédos országokból érkeztek hozzánk; a legnagyobb arányban Romániából (26 százalék), Szlovákiából (20 százalék) és Ausztriából (15 százalék). Az 5,8 millió többnapos utazásnál már a szabadidő, a szórakozás és az egészségmegőrzés volt a fő motiváció, az útra kelés kétharmadát ezek indokolták.
A hosszabb utazások tekintetében a németek szerepe kiemelkedő: 1,1 millió alkalommal látogattak ide többnapos út keretében, ezek során 8,5 millió napot töltöttek itt és 124,8 milliárd forintot költöttek el. Ha az egynapos viziteket is hozzávesszük, akkor összköltésük megközelítette a 130 milliárd forintot, amivel toronymagasan vezetik a költési toplistát. Ennek a summának bő kétötöde szállásra és étkezésre, egyötöde közel azonos arányban ajándékokra és egyéb kiadásokra ment. A németek kiadásainak több mint 70 százaléka valamely szabadidős célú utazáshoz kapcsolódott. Jelentősek voltak még az itteni költések az Ausztriából, az Egyesült Államokból, a Romániából és az Egyesült Királyságból érkezők esetében is.
A külföldi látogatók a harmadik negyedévben fejenként és naponta átlagosan 16,1 ezer forint hagytak Magyarországon, 800 forinttal többet az egy évvel korábbinál. A legmagasabb összegű átlagos kiadások a fogászati kezelésekhez, a körutazásokhoz és az üzleti utazásokhoz kapcsolódtak (74, 63, illetve 33 ezer forint/fő/nap).
A régiók közül Budapest látogatottsága különösen megugrott 2018 harmadik negyedévéhez képest: a fővárosba többnapos utazást tevők száma 18 százalékkal, 2,7 millió főre nőtt. A Balaton régiót a főszezonnak számító időszakban 1 millió külföldi kereste fel, s a több napra látogatók 18 százaléka szállt meg a tó környékén legalább egy éjszakára.
Kapcsolódó cikkek:
A férfiak nyugdíja 18 ezerrel több, mint a nőké – infografika
2019. november 29.

A nyugdíjasok többsége nő, ugyanakkor a havi ellátás szintje a férfiaknál érdemben magasabb. Az InfoTandem infografikája.
A községekben felpörgött az építési kedv – infografika
2019. augusztus 10.
Húsz százalékkal több lakásépítési engedélyt adtak ki a községekben az idei első félévben, mint 2018 hasonló időszakában. Az InfoTandem infografikája.
A nagy cégek mumusa a kiberbűnözés – infografika
2019. október 4.

A cégek bő kétharmadának kellett egy vagy több válsághelyzettel szembenéznie az utóbbi fél évtizedben. A kiváltó okok listáját a likviditási problémák vezetik, az igazán nagy szervezetek fő ellensége ugyanakkor a kiberbűnözés. Az InfoTandem infografikája.
Kulcsszerepben a külföldi irányítású cégek – infografika
2019. december 6.

A hazai vállalati szektor teljesítményének fele a külföldi érdekeltségű vállalkozásoknak köszönhető, holott csak pár százalékát teszik ki a céglétszámnak. Az InfoTandem infografikája.
Pályaválasztási iránytűk: pénz, szabadidő, kollégák – infografika
2019. augusztus 30.

Az általános iskola befejezéséhez közeledők közül azok alkotják a legnagyobb csoportot, akik a diplomáig szeretnének eljutni, ugyanakkor a szülői minta továbbra is meghatározó a pályaorientációban. Az InfoTandem infografikája.
Töretlenül hódít az online vásárlás – infografika
2019. március 14.
Több mint hárommillió aktív vevő, 38 millió tranzakció, s immár 425 milliárd forintos forgalom – ezek a magyarországi online kiskereskedelmi piac 2018-as kulcsszámai. Az InfoTandem infografikája.
Van még tere az automatizációnak – infografika
2019. május 3.

Az elmúlt három évben a hazai cégek kétharmada hajtott végre automatizáció vagy digitalizáció jellegű fejlesztést. Az erre vállalkozók csaknem fele a termelés vagy a szolgáltatás területén tett lépéseket. Az InfoTandem infografikája.