Más számra kell fizetni az egészségügyi szolgáltatási járulékot augusztusban
A változás először a július havi fizetési kötelezettségre érvényes, aminek befizetési határideje augusztus 12. - hívta fel a figyelmet az azenpenzem.hu.
A változás először a július havi fizetési kötelezettségre érvényes, aminek befizetési határideje augusztus 12. - hívta fel a figyelmet az azenpenzem.hu.
Az előző cikkben körbejártuk, hogy mitől lesz előleg az előleg, milyen ismerévei vannak, most térjünk át sokkal gyakorlatiasabb területre, nézzük meg az előleg további fontos vetületeit.
A letelepedés szabadságának biztosítása nemcsak a fogadó tagállamra ró kötelezettséget, hanem azon tagállamra is, amelyet el kívánnak hagyni. Sok mindent befolyásoló jogesetet ismertetünk.
Amikor azt a szót halljuk, hogy előleg, mindenki tisztában van a fogalom hétköznapi jelentésével. Tudjuk, hogy itt valamilyen pénzmozgás történik, amelynek az értéke majd beépül egy későbbi ügyletbe. Ha előleget fizetünk, akkor azzal számolunk, hogy ezt az eladónk be fogja számítani a későbbi kötelezettségünkbe, ennyivel kevesebbet kell majd fizetnünk.
Tőkekivonási adó, más néven exit taxation abban az esetben merülhet fel, amennyiben egy vállalkozás üzletvezetésének helyét, eszközeit, tevékenységét részben vagy egészben külföldre helyezi és az így áthelyezett eszközök, tevékenységek piaci értéke magasabb, mint az eladási értékük.
A magyarországi vas- és fémhulladékkal kapcsolatos áfacsalások miatt 2015. január 1-jétől az acélipari termékekre is bevezették a fordított adózást. A szabályok a mai napig érvényesek.
A tőkekivonási adók az állam szuverenitását jelentik, azáltal, hogy adókat vetnek ki a területükön felmerülő értéknövekedések után.
Amennyiben valamely eszközt egy társaság áthelyez az eddigi országából egy másik tagállamba vagy harmadik országba, akkor az eszköz piaci értéke alapján adót köteles fizetni abban az államban, ahonnan az eszközt kivonják.
A Modehuis A. Zwijnenburg BV-ügyben kimondott EB-ítélet arról szól, hogy az érintettek a vagyonátruházási illetékhez hasonló adó alóli mentesülést kívánták elérni, és ez az adó nem tartozik az irányelv hatálya alá.
Ha tovább vizsgáljuk az Átalakulási irányelv 15. cikk (1) bekezdésében írtakat, kérdésként az is felmerülhet, hogy az irányelvben biztosított előnyök visszautasítása, illetve előnyök megvonása hogyan is értelmezhető.
Előző cikkünkben az Átalakulási irányelvhez kapcsolódó esetjogot mutattunk be, melyben kiemelésre került, hogy a tagállamok az irányelv rendelkezéseinek, vagy ezek bármely részének az alkalmazását visszautasíthatják, illetve az abból származó előnyöket megvonhatják, ha úgy tűnik, hogy az Átalakulási irányelvben részletezett műveletek valamelyikének alapvető célkitűzése vagy alapvető célkitűzések egyike az adó kijátszása vagy az adó elkerülése.
Cikksorozatunkban először kitérünk arra, hogy mi a NAV álláspontja a témát illetően általában és járványhelyzetben, majd levezetjük, milyen szabályozás vonatkozik a PDF-ben megküldött számlákra uniós szinten, és hogy a magyar szabályozás összhangban van-e ezzel; végül pedig kifejtjük, hogy a jogszabályi előírások alapján milyen általános, nem járványspecifikus lehetőségeket látunk a kérdés kezelésére.