Adóváltozás a Balatonnál: mi történik?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megszületett az Alkotmánybíróság döntése Siófok ügyében, ennek értelmében pedig nem minősül alkotmányellenesnek ha az önkormányzat az építményadót övezetenként differenciáltan állapítja meg a településen belül, az idegenforgalmi adó esetében azonban ez nem fogadható el, hiszen ez utóbbi nem vagyoni, hanem kommunális adó – írja a Magyar Hírlap.

A döntést az Alkotmánybíróság annak kapcsán hozta meg, hogy Siófok önkormányzata az év elejétől övezeti besorolás alapján vetette ki a két adót, ezt a gyakorlatot azonban a vendégek tartózkodása alapján kiszabott idegenforgalmi adó esetében az év végétől meg kell szüntetni. Az övezeti elhatárolást a Budapest-Nagykanizsa vasútvonal adja, ettől a Balaton felé magasabb az adó, ettől távolabb pedig alacsonyabb.

A polgármester elmondása szerint a szabályozás meghatározásakor az ingatlan értékét vették alapul, a hasonló építési költségű ingatlanok esetében ugyanis a két övezet között átlagosan 30% körüli lehet a forgalmi értékben megjelenő különbség.

Siófoknak éves szinten 340 millió forint bevétele származik az építményadóból, 220 milliót pedig az idegenforgalmi adóból szednek be.

Forrás: Pénzcentrum


Kapcsolódó cikkek

2024. május 28.

Május 31. – több mint háromszázezer vállalkozást érintő határidő

Az elmúlt három évet vizsgálva, rendre közel negyedmillió vállalkozás nyújtja be a pénzügyi beszámolóját májusban az OPTEN adatai szerint. Év elejétől május végéig jellemzően 5 cégből 4 leadja a beszámolóját. A pénzügyi beszámolóra vonatkozó határidő elmulasztása komoly szankciókkal járhat.

2024. május 28.

Csoportos társaságiadó-alany tagjainak nyilatkozata a jövedelem-(nyereség-)minimumról

„A”, „B” és „C” társaság 2023. január 1-je óta csoportos társaságiadó-alanyként működnek, a csoportkép-viselői feladatokat „C” társaság látja el. A 2023-as adóévről szóló bevallás összeállítása során merült fel az a kérdésünk, hogy a csoportos társaságiadó-alanynak kell-e alkalmaznia a jövedelem-(nyereség-)minimum szabályokat, vagy azokat a csoporttagoknak kell figyelembe venniük az egyedi adóalap megállapítása során. A 2329 jelű nyomtatvány NY-01-es lap 30. sorában a csoportképviselő kinek (mely adózónak) a vonatkozásában nyilatkozik a jövedelem-(nyereség-)minimum szabályok alkalmazásáról?