Gázár-támogatási para: 56 ezren többet keresnek, mint amit bevallottak


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az APEH az adóbevallások alapján egyezteti, hogy jogosak-e a támogatási igények. Eddig a vizsgált kérelmek harmadánál talált visszaélésre utaló jelet. 17 ezer embernek az adóbevallásában kisebb jövedelem szerepel, mint amit az illető a gázártámogatási kérelemben megjelölt.

Közösen ellenőrzi az APEH és a Magyar Államkincstár a lakossági gázártámogatások jogosságát. Az adóhatóság adatai szerint több mint 56 ezer igénylőnek magasabb a jövedelme annál, mint amit az igénylésben megjelölt – közölte a Kormányszóvivői Iroda.

Az APEH az adóbevallások alapján egyezteti a gázár-támogatási igénylések jogosságát. Az adóhatóság 180 ezer igénylő adatait kapta meg a Magyar Államkincstártól, és egyharmaduknál találtak eltéréseket.

A nem végleges adatok szerint ötvenezer igénylőnek nem volt adóbevallása. Közülük sokan nyugdíjasok, illetve nincs adóköteles jövedelmük, de volt, ahol az adóhatóság nem dolgozta még fel a tavalyi bevallásokat.

Több mint 56 ezer igénylő esetében az adóhivatalnak magasabb jövedelemről volt tudomása, mint amennyit a támogatás igénylésekor feltüntettek. 17 ezer adózónál ugyanakkor az APEH által kiszámolt jövedelem volt alacsonyabb annál, mint amit a kincstár jelzett.

Vitás esetekben először az Államkincstár egyeztet az igénylővel, ám ha ez nem vezet eredményre, akkor az adóhatóság tart jövedelemellenőrzést. Ha valakiről bebizonyosodik, hogy jogtalanul igényelt gázártámogatást, akkor a kedvezményt visszavonják, és a különbözetet a jegybanki alapkamat kétszeresével terhelve fizettetik vissza – derül ki a Kormányszóvivői Iroda közleményéből.

Forrás: Hírszerző


Kapcsolódó cikkek

2024. május 27.

Év végi záráshoz, év eleji nyitáshoz kapcsolódó teendők a társasági adóban

A számviteli beszámoló és az annak adatain alapuló társaságiadó-bevallás elkészítése az egyik legfontosabb olyan feladat, amely egy üzleti év zárásához kapcsolódik. A társaságiadó-kötelezettség szempontjából az üzleti év utolsó napjának több szempontból is relevanciája van: gondoljunk csak azokra az adóalap-korrekciókra, amelyek olyan számviteli tételekhez kapcsolódnak, amelyeket év végén számol el egy gazdálkodó. Emellett az év vége egyben lehetőségeket is nyújt az adózás tervezéséhez, egy esetleges adózási-módváltás megfontolásához. Nem utolsósorban az év vége sok szempontból olyan határidőt is jelent, amelyre indokolt kiemelt figyelmet fordítani. A zárás mellett természetesen a nyitás során, a következő év kezdeti időszakában is számos feladat jelentkezhet, különösen a mérlegkészítés, illetve a társaságiadó-bevallás benyújtása határidejéig bezárólag. Ezek a feladatok adózótól függően rendkívül változatosak, így kimerítő listát lehetetlen adni. Az Adó szaklap írása azokat a jellemzően előforduló, megfontolásra érdemes szabályokat, teendőket emeli ki, amelyek az adózók széles rétegét érinthetik.

2024. május 24.

Az Európai Tanács új szabályokról állapodott meg a forrásadó-eljárásokra vonatkozóan

A Tanács megállapodásra jutott a kettős adóztatás alóli mentességre irányuló gyorsabb és biztonságosabb eljárásokról, amelyek hozzá fognak járulni a határokon átnyúló befektetések fellendítéséhez és az adóvisszaélések elleni küzdelemhez. Az úgynevezett FASTER-kezdeményezés célja, hogy a forrásadó-eljárásokat biztonságosabbá és hatékonyabbá tegye az EU-ban a határokon átnyúlóan működő befektetők, a nemzeti adóhatóságok és a pénzügyi közvetítők, például a […]

2024. május 24.

Varga Mihály: a kormány kitart az adócsökkentés politikája mellett

A kormány kitart az adócsökkentés politikája mellett, az elmúlt évtizedben a magyar gazdaság teljesítménye nőtt, miközben az adóelvonás mértéke csökkent – mondta a pénzügyminiszter a Magyarország tíz legnagyobb adózója elismerés átadó ünnepségén pénteken, Budapesten.