Hihetetlen: a beszedett útpénznek csak 4 százalékát fordítják útépítésre Nagy-Britanniában


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A beszedett adókból költsenek többet a közlekedési infrastruktúra javítására. Ezt sürgette a Brit Kereskedelmi Kamarák Szövetségének vezérigazgatója a tagvállalatok körében végzett internetes felmérés eredményeit ismertetve.

David Frost szerint a brit kamarai tagvállalatok hajlandók fontolóra venni az úthasználati díj bevezetését, de csak akkor, ha azt egyrészt a közlekedési infrastruktúra javítására használják fel, másrészt ha az így felmerült költségeiket más adók csökkentésével ellensúlyozzák, A brit közutak állandóan zsúfoltak, a tömegközlekedés pedig képtelen megbirkózni a helyzettel. A közúti zsúfoltság évente 17 milliárd font összegű költséget okoz a brit vállalatoknak, ezzel is csökkentve Nagy-Britannia versenyképességét. Az utakat használóktól beszedett 42 milliárd fontnyi adóból azonban a brit kormány évente mindössze 1,6 milliárd fontot fordít főutak és autópályák építésére. A kamara tagvállalatainak – kis- és közepes méretű cégeknek – szerte Nagy-Britanniában elegük van a mára kialakult helyzetből – fogalmazott a Brit Kereskedelmi Kamarák Szövetségének vezérigazgatója.

Forrás: Világgazdaság


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.