Félbillió dollárt költöttünk tavaly okostelefonra – infografika
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A prémium szegmens térnyerésének köszönhetően a globális okostelefon-eladások értéke annak ellenére nőtt 2018-ban, hogy az értékesített darabszám nem érte el a megelőző év szintjét. Az InfoTandem infografikája.
Túllépte a félbillió dolláros szintet tavaly az okostelefonok értékesítése. A GfK kimutatásai szerint a világméretű eladások együttesen 5 százalékkal, 522 millió dollárra híztak. Ezzel ez a szegmens (az egyéb mobilokat és a viselhető kiegészítőket is ideértve) nem kevesebb mint 44 százalékot hasított ki a műszaki fogyasztási cikkek 1,2 billió dollárosra taksált globális piacából, s egyértelműen annak egyik hajtómotorjaként jellemezhető.
Az értékbővülésre úgy került sor, hogy az eladott darabszám 3 százalékkal, 1,44 milliárd darabra mérséklődött. A magyarázat a prémium trend erősödésében keresendő. Tavaly ugyanis az eladott készülékeknek már 12 százalékát kínálták 800 dollár feletti áron, holott ez az arány egy évvel korábban még csak 9 százalékot tett ki. Az erős versennyel jellemezhető, közepes árszintű derékhad, a 150–400 dolláros sávban kínált okostelefonok szegmensének súlya is nőtt, 2 százalékponttal, 46 százalékra. Egyébiránt az átlagár 2 százalékkal mérséklődött, s az év végén 384 dolláron állt meg.
Egyre fontosabb elemei a piacnak a viselhető kiegészítők, amelyek tavaly is erőteljes felfutást produkáltak: 2017-hez képest a keresletük 16 százalékkal, az értékforgalmuk 35 százalékkal bővült. Ezen belül a keresletet különösen a SIM-kártyás okosórák hajtották, amelyek az e kategóriába tartozó termékekből forgalmazott érték 17 százalékát adták, szemben a korábbi évi 8 százalékkal.
A magyarországi okostelefon-piacot illetően a GfK szakértői 6,6 százalékos növekedésről számoltak be, ami éves szinten 2,47 millió darabos eladásnak felel meg. E hatalmas mennyiségből az utolsó negyedévben 704 ezer talált gazdára, s ezzel a szeptember–decemberi időszak 1,7 százalékkal lekörözte a 2017-es utolsó negyedévet. Nálunk is jól mentek a drágábbak közé tartozó nagykijelzős kütyük (az úgynevezett phabletek), arányuk tavaly 44 százalékig emelkedett az eladásokon belül.