Karácsonyi tervek pandémia idején – infografika
Kevesebb embert lepünk meg az idén karácsonykor, de összességében többet szánunk ajándékra, mint tavaly. A slágercikk változatlanul a ruházat. Az InfoTandem infografikája.
Kevesebb embert lepünk meg az idén karácsonykor, de összességében többet szánunk ajándékra, mint tavaly. A slágercikk változatlanul a ruházat. Az InfoTandem infografikája.
A szakemberhiánytól való félelmet a Covid-aggodalmak váltották fel a magyarországi pénzügyi osztályokon is. A fő kihívás az automatizáció, de a vezetők számára a kollégák motiváltságának fenntartása is kemény feladatnak ígérkezik. Az InfoTandem infografikája.
Az áprilisi zuhanás után egyelőre fel-le ingadoznak a lakásbérleti díjak, vagyis a hosszú éve masszívan felfelé tartó trendet a piaci bizonytalanság váltotta fel. Az árak most valahol a 2018 közepét jellemző szint körül mozognak. Az InfoTandem infografikája.
A karanténidőszak alatt látványosan megugrott a telefonhívások időtartama, a mobil-adatforgalom pedig egy év alatt közel kétharmadával nőtt. Az InfoTandem infografikája.
Több mint harmadával bővült a hazai e-kereskedelem forgalma az idei első félévben; ezen belül a napi fogyasztási cikkeknél egészen kimagasló bővülést mértek. A további tempót nagyban befolyásolhatja, milyen súlyos lesz a koronavírus-járvány második hulláma. Az InfoTandem infografikája.
A száz legnagyobb tőkeértékű cég elitklubját is keményen megszorongatta a víruskrízis, de a félév végére lényegében sikerült ledolgozniuk a veszteségeket. Az InfoTandem infografikája.
A home office visszaszorulóban, a munkahelyükre bejárók aránya viszont a júniusi 67 százalékról 73 százalékra emelkedett júliusban. Az InfoTandem infografikája.
Júniusban átlagosan 2,9 százalékkal voltak magasabbak a fogyasztói árak, mint egy évvel korábban, az élelmiszerekért viszont csaknem 8 százalékkal kellett többet fizetni. Az InfoTandem infografikája.
Tavaly is a pénzintézetektől jött a legtöbb jelzés a Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Irodához, amely több mint háromszáz hatósági ellenőrzést végzett. Az InfoTandem infografikája.
Az ipar vírusválság miatti mélyrepülését a döntő súlyt képviselő feldolgozóipar súlyos visszaesése mozgatta; az alágak közül egyedül a gyógyszergyártás tudott nőni, miközben a járműgyártás ötödére esett vissza. Az InfoTandem infografikája.
A gazdasági bűnözésről készített friss globális felmérés alapján a vállalatok 35 százaléka tapasztalt ügyfelek által elkövetett csalást az elmúlt 24 hónapban. A PwC megelőző, 2018-as kutatása során még csak 29 százalékos volt ez az arány, ám a legnagyobb mértékben épp az ügyfélcsalások szaporodtak meg azóta, így mostanra átvették a vezetést. Közvetlenül utánuk a kiberbűnözés következik, 34 százalékkal, de 30 százalék feletti arányt ért el a hűtlen kezelés, illetve a korrupció is. Az ötödik helyre a pénzügyi és számviteli csalások jöttek be, effélékkel a vállalatok 28 százaléka találkozott. A PwC kétévente megismételt kutatása során ezúttal 99 ország több mint 5 ezer vállalatát kérdezték meg. Közülük 47 számolt be arról, hogy az elmúlt két esztendőben valamilyen csalást tapasztalt a működése során – ez két évtizede a második legmagasabb arány. Ügyfél által elkövetett csalás alatt azt értik, amikor egy cég termékeit vagy szolgáltatásait jogtalan módon használják fel, vagy azokkal kapcsolatos megtévesztő gyakorlatot folytatnak (ilyen lehet például a jelzálogcsalás vagy a hitelkártya-csalás). E csalások világszerte valamennyi régiót érintik. A leggyorsabb növekedést most a Közel-Keleten mérték, ahol a korábbi 36-ról 47 százalékra ugrott az áldozatul…
A fogyasztó bizalom megroppanása után az üzleti szférában is drasztikusan romlottak a kilátások áprilisban. A GKI összevont konjunktúraindexe sohasem esett még ekkorát egyetlen hónap alatt. Az InfoTandem infografikája.
A koronavírus-válság kiterjedése nyomán példátlan mértékben zuhant áprilisban a Fogyasztói bizalmi index. A leginkább a munkanélküliségtől való félelem erősödött. Az InfoTandem infografikája.
A hazai vállalkozások több mint kilenctizedének kedvezőtlenné váltak az üzleti kilátásai a koronavírus-járvány miatt, miközben csak egynegyedüknek van vészforgatókönyve hasonlóan súlyos helyzetekre. Az InfoTandem infografikája.
A fogyasztók világszerte aktívan töltik fel a szükségkészleteiket a koronavírus-járvány hatására, ami a kereskedelmet is felforgatja. Az InfoTandem infografikája.
A magyarországi vezérigazgatók még sohasem voltak ennyire pesszimisták sem a világgazdasági, sem a hazai kilátásokat illetően azóta, hogy a PwC önálló kutatásban méri fel a hangulatukat. Saját cége növekedésében azért a döntő többség továbbra is bízik. Az InfoTandem infografikája.
A bruttó keresetek első háromnegyedévi 370 ezres átlaga tíz százalékos béremelkedéssel alakult ki tavaly. A leglassabban az oktatásban dolgozók bére nőtt. Az InfoTandem infografikája.
Érdemben romlott a fizetési fegyelem a magyar gazdaságban. Tíz cégből hét tapasztalt tavaly késedelmet, a vállalkozások egytizedénél pedig az üzleti partnerek több mint fele nem rendezte időben a számlát. Az InfoTandem infografikája.
Minden eddiginél pesszimistábban tekintenek az előttünk álló évre a cégvezetők, több mint felük a világgazdaság lassulására számít. Az InfoTandem infografikája.
Az elmúlt két évtized átlagánál várhatóan szerényebb mértékben bővül 2020-ban a világgazdaság. A folyamatosan előző India egy évtizeden belül a harmadik legnagyobb globális szereplő lehet. Az InfoTandem infografikája.